Skip to main content

Posts

how many time i need to say "it okay, u just gained some experience. it good. at least you learn something."?

tahu tak aku dah bosan dengan ayat tu hanya sekadar nak memujuk hati hadap orang tak guna.
dan bila kau bercerita dengan orang lain pula, orang lain tak boleh terima cerita kau.
balasnya 'itu hanya perasaan kamu'.


Recent posts

Mahu aku

Mahu hati kecil yang masih belum gelap dek bintik hitam.

You

Just want a night with you to count the star.Sambil baring berlapikkan pasir pantai mendengar deru ombak.Pada bila mana hanya hati kita yang berbicara.The way is just a hope.

Silat itu tak tenggelam dalam zaman

Aku bukan si baju merah mahupun kuning.Silat bukan hanya seni dimana gerak langkahnya hanya ditiru untuk dipertontonkan.
Silat juga bukan untuk kepentingan kerajaannya, tapi untuk negaranya.
Negaraku, tanah tumpahnya darahku.
Andai si penjajah datang merobek tanah akan datang, kamu kehabisan peluru; buntu untuk berbuat apa.
Panggil la kami, yang kamu anggap hanya sebagai 'khazanah masa lampau' ini kedepan.
Kami sedia.1 2 3 melayu mungkin dungu.
Tapi bukan semua.
Ada pernah orang bilang: 'Cakap siang pandang-pandang. Cakap malam dengar-dengar.'

Manusia bodoh pada hati

Ya berambus lagi senang dari tunggu. Tapi sampai hati ke kau nak tengok dia sedih? Tak bukan? Sebab dalam hati kau, kau sayang dia. Kau tak nak tengok orang yang kau sayang sakit. Sakit sebab hilang kau yang sebelum ni dia tak peduli. Bagi kau cukup nampak dia tersenyum tanpa perasan kehadiran kau. Benda paling susah nak lawan adalah hati. Pandai mana kau, kuat mana kau tunjuk.... Masih lemahnya pada hati. Masih sakit pun pada hati. Such a loser. Tak berani jujur. Bodoh. Jadi derita kau pilih, jadi hadaplah.

Aku

Aku pelik.
Pelik macam mana orang boleh buat keputusan.
Aku keliru.
Keliru nak tentukan apa dalam hidup aku.Sometimes people just saying that "life is easy like an abc". But why im still cant to decide what i want to do in my life? What i want to be? Buntu.
Penat.
Celaru.
Semak.Kadang-kadang aku campak je diri ini ikut apa yang diatur. Tapi aku nak jadi orang luar biasa.Life is hard.
Life is rough.Never take it easy.Hope i strong enough to change myself.
Good luck to myself.

Penat

Penat..
Penat bila kau baik dan sebenarnya ada hati.
Penat bila kau suka tapi tak terluah.
Penat bila aku keliru.
Penat bila aku kena jaga hati.
Penat bila kita sama2 malu.
Penat bila kita sama2 tak faham.Penat utk memikir.
Penat utk menaip.-tiangyangberkata-