Skip to main content

aku tiang itu..

"selamat ulang tahun sayang..kini kau bersayap pergilah terbang.."

lagu masih ada dalam otak aku..

bulan ini bulan lahir aku..

tapi bukan hari ini dan saat ini..

entah bila aku lahir..

biar lah rahsia..

rahsia yang dipegang oleh kerajaan tiang..

bahkan mungkin hanya raja tiang yang mengetahui..

aku tak kisah dan peduli..

yang penting aku ada didunia..

dunia yang entah bila penghujungnya..

tapi aku mahu ucap bahagia kepada mempelai yang sudah berlangsung pada tarikh lahirnya aku..

walaupun sudah lama kau orang bersanding..

tapi masih segar di ingatan aku tiup lilin kat atas kek kahwin korang..

semoga berbahagia..

kepada pasangan ijan&ajieli dan pasangan arifin&husna..

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

'weyh, tiang yang berkata itu kau ke??'

soal senior bloger yang terkenal sebagai minda kronik bagi aku..

aku tergelak sendiri dalam hati dengan persoalan tu..

dalam hati : "punya lah aku siap pernah jadi top reader dia..baru sekarang nak tahu..cis!celanat..haha"

tu lah orang kata..

tak kenal maka tak tahu..

aku jawab 'ye lah..punya lama aku stalk kau punya blog..haha..'

terkeluar dari mulut dia..

'manalah aku tahu'

tak apa lah..

aku biarkan ianya berlalu dengan ayam kepci dia..

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

kenapa tiang bukan tikin...?

ekhhh..aku terkonfius...

ye ke terkonfius??

ya-ya!

fius aku bentuk kon...

*merepek sudah

aku jawab persoalan..

tikin itu tiang la..

sama...

tak faham??

aku buatkan equation..

tikin = tiang...

jangan lah tanya kenapa mesti tiang...

sebab tikin in tagalog kalau di translasi kan dalam bahasa melayu ikut mr.google memang tiang...

arghh..!

pasal ingin nama glamour aku terkena!!

tapi aku tak heran kalau kondusi aku memang tiang..

kelebihan aku sebagai gadis..

tiada laki yang akan terus tergila-gilakan perempuan yang tiang..

bagi mereka aku hanya skeleton..

haha...

jadi kemungkinan aku jadi mangsa rogol adalah tipis..

*aku bukan bongkak..cuma satu kemungkinan..

cuma di sini aku ingin menegaskan...

bahawa tiangyangberkata itu tikin..


*panjang???harap korang tak kisah... : )
cuma menjadi diri sendiri apabila menulis...






Comments

EZAD AMIR said…
Pape pn hepy birthday la aq ucapkan..hihihi
blom lagi la..hahaha

btw thanks...

Popular posts from this blog

You

Just want a night with you to count the star.Sambil baring berlapikkan pasir pantai mendengar deru ombak.Pada bila mana hanya hati kita yang berbicara.The way is just a hope.

Aku

Aku pelik.
Pelik macam mana orang boleh buat keputusan.
Aku keliru.
Keliru nak tentukan apa dalam hidup aku.Sometimes people just saying that "life is easy like an abc". But why im still cant to decide what i want to do in my life? What i want to be? Buntu.
Penat.
Celaru.
Semak.Kadang-kadang aku campak je diri ini ikut apa yang diatur. Tapi aku nak jadi orang luar biasa.Life is hard.
Life is rough.Never take it easy.Hope i strong enough to change myself.
Good luck to myself.

Manusia bodoh pada hati

Ya berambus lagi senang dari tunggu. Tapi sampai hati ke kau nak tengok dia sedih? Tak bukan? Sebab dalam hati kau, kau sayang dia. Kau tak nak tengok orang yang kau sayang sakit. Sakit sebab hilang kau yang sebelum ni dia tak peduli. Bagi kau cukup nampak dia tersenyum tanpa perasan kehadiran kau. Benda paling susah nak lawan adalah hati. Pandai mana kau, kuat mana kau tunjuk.... Masih lemahnya pada hati. Masih sakit pun pada hati. Such a loser. Tak berani jujur. Bodoh. Jadi derita kau pilih, jadi hadaplah.