Skip to main content

HANTU


Di setiap jam 12 itu sibuk dimomokkan dengan cerita hantu.
Hantu itu, hantu ini.
Dicakar-cakar pada dinding.
Dingilai-ngilai pada pohon.
Dilambung- lambung bunyi guli.

Kamu kata suara mereka sehalus nyaring tak terkata.
Kamu kata setan hantu ini.

Tidak kamu tahu sesetan hantu itu kamu lagi setan?
Sebab kamu bikin hantu yang punya roh.
Bikin hantu yang punya jasad.
Bikin hantu yang masih boleh rasa sakit dengan katakata kamu.

Persetan kamu-kamu ini.
Kamu memang setan!

Molek kami jiwa-jiwa mati kosong ini menghantui kamu.
Menghantui apa yang telah kamu beri.
Menghantui untuk semangat-semangat kami.
Mahu kami, kamu dinirojim setan-setan sekalian.

Comments

Popular posts from this blog

You

Just want a night with you to count the star.Sambil baring berlapikkan pasir pantai mendengar deru ombak.Pada bila mana hanya hati kita yang berbicara.The way is just a hope.

Aku

Aku pelik.
Pelik macam mana orang boleh buat keputusan.
Aku keliru.
Keliru nak tentukan apa dalam hidup aku.Sometimes people just saying that "life is easy like an abc". But why im still cant to decide what i want to do in my life? What i want to be? Buntu.
Penat.
Celaru.
Semak.Kadang-kadang aku campak je diri ini ikut apa yang diatur. Tapi aku nak jadi orang luar biasa.Life is hard.
Life is rough.Never take it easy.Hope i strong enough to change myself.
Good luck to myself.

Manusia bodoh pada hati

Ya berambus lagi senang dari tunggu. Tapi sampai hati ke kau nak tengok dia sedih? Tak bukan? Sebab dalam hati kau, kau sayang dia. Kau tak nak tengok orang yang kau sayang sakit. Sakit sebab hilang kau yang sebelum ni dia tak peduli. Bagi kau cukup nampak dia tersenyum tanpa perasan kehadiran kau. Benda paling susah nak lawan adalah hati. Pandai mana kau, kuat mana kau tunjuk.... Masih lemahnya pada hati. Masih sakit pun pada hati. Such a loser. Tak berani jujur. Bodoh. Jadi derita kau pilih, jadi hadaplah.